Helgen so far

Vad vi hittat på med hittills i helgen..





Min lilla älskling startade midsommarafton klockan fem på morgonen.. Inte så roligt om ni frågar hans föräldrar! Först gick jag upp med honom en stund så Mattias fick sova och sen bytte vi så jag fick sova en stund. Blev sen väckt av att Jesper skulle läsa en bok för mig, gulligt att han läser med sån inlevelse ;)


På eftermiddagen så körde vi till en by i närheten där de hade midsommarfirande med stång och dans. Så det blev en massa dans och sen mysig picknick tillsammans med Mattias kusin med familj 

Såklart glömde vi kameran och detta är den enda bilden från midsommarafton, och anledningen till att bilden har så konstigt färg är för att Jesper ställt om inställningarna i min mobil och Mattias bara fotade lite utan att kolla på resultatet.. På kvällen kom iallafall min syster, en kompis till henne och Mattias syster och sambo hit och vi åt sill, grillade och spelade spel. En mysig och lugn midsommarafton. Perfekt för oss!


Lördagen startade med att vi bjudit hem Mattias kusin med familj på brunch. Äggröra, bacon, korvar, scones med diverse pålägg, yoghurt med jordgubbar och två sorters müsli/flingor, amerikanske pannkakor med lönnsirap och jordgubbar, och en massa annat småplock (och islatte såklart). Ja vi tillagade och bjöd på lite av varje, hoppas de inte gick hem hungriga :)


På kvällen kom Fanny och Olivia hit på restfest, vi hade massa rester kvar efter midsommarkvällen. Så massa god mat och en massa mys och bus. Klart man ska tömma leksakslådan och sitta i de, underbara ungar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0