Just nu

Tänkte uppdatera er med två bilder på vad jag för just nu.



Ligger inlagd på perinatalavdelningen i Helsingborg eftersom tappen förkortats ännu mer (är 7mm nu) och den verkar bli kortare och kortare hela tiden. Får sprutor med bricanyl för att stoppa sammandragningarna så att bebisarna förhoppningsvis stannar i magen lite längre. Är i vecka 31+5 idag och läkarna vill att de ska stann tills åtminstone vecka 34+0. Självklart vill jag att de ska bli stora och starka innan de föds men samtidigt räknar jag ner dagarna för det är ju så förbannat tradigt att ligga här helt själv..

Idag har iallafall Mattias och Jesper varit här en timme och myst. Jesper va väldigt mysig idag och låg en lång stund i sängen bredvid mig och bara myste. Väldigt jobbigt att vara ifrån både honom och Mattias! Allra jobbigast var det igår när jag låg här själv hela dagen, Mattias va på svensexa och Jesper va hos mina föräldrar, kan ju lugnt säga tt dagen va lång. Själva dagen går ganska bra att ligga här själv men kvällarna är jobbiga. Försöker tänka att det är en begränsad tid men det hjälper inte så mycket.

Nu ska jag fortsätta äta mina mackor, virka på bebisfilten och kolla på dåliga tv-program. Positivt är iallafall att jag har eget rum så jag kan kolla på vilka program jag vill och ha besökare vilka tider jag vill, och de flesta i personalen är jättegulliga. Kvällsfikat kom tex från personalrummet, den ena barnmorskan som jobbat ikväll tyckte jag kunde få lite special treatment eftersom jag inte får lov att lämna sängen mer än när jag ska gå på toa. 

Hoppas ni har det bättre/roligare än jag har ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Enda positiva är väl att du hinner virka massor. Vi hade en jättemysig helg med Jesper, han va väldigt gosig hela helgen faktiskt med kramar. Men klart att det blir ensamt och Jesper saknar ju sin mamma, vi pratade ju om dig och bebisarna med honom. Kramar från oss här hemma.

2014-08-31 @ 22:17:41
Postat av: Sandra

Stackars dig! Hoppas pågarna stannar inne ett tag till! All styrka till dig.. Kram!

2014-08-31 @ 23:36:10
URL: http://sandrasabic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0