Hösten är här

Enligt mig så är hösten här nu, Mattias tycker att så länge man kan ha shorts så är det sommar.. Jo så är det kanske, men då är det lite svårt att veta vad det är nu eftersom jag aldrig i livet skulle gå ut med shorts nu men Mattias använder shorts varje dag.. Iallafall, jag tänkte bjuda på lite bilder från sommaren som (för mig iallafall) är slut nu.
 
En varm sommardag så packade jag och Fannie in barnen i Fannies bil och körde till Lund för att träffa en före detta klasskamrat, Elin, som numera bor i Oslo. Det blev fika, en varm promenad till en gård för att kolla på lite djur och väääldigt mycket snack.
 
Olivia orkade inte gå så hon åkte snålskjuts under Jesper hihi
 
Elin och kidsen dansar loss till waka waka
 
 
 
En lördagkväll så blev vi bjudna på kräftskiva hemma hos mina föräldrar, så här fint hade de dekorerat.
 
Väljer att inte publicera någon bild på mig själv hehe men så här såg det ut en stund under kvällen ;)
 
Senare under kvällen så såg det ut så här..
 
 
 
Dagen efter kräftskivan så packade vi in oss i bilen och åkte till..
 
..Hallongården för att titta på kaniner och fika på mumsig hallonpaj.
 Jesper ser inte så taggad ut, men det va kanske för att vi dukade fram en liten yoghurt till honom när vi andra skulle äta paj. Men han fick smaka vaniljsås och då blev han gladare!
 
Lite lekpaus behövdes också, och de små plastdjuren va mycket roligare än de riktiga djuren.
 
 
 
Kanske inte så konstigt att han såg så butter ut på söndagen, för på måndagen såg det ut så här..
 
Tisdagen såg det ut så här..
Efter några timmar med olika inhaleringar så åkte vi ifrån sjukhuset kl 2 på natten med domen lunginflammation och 7 dagar med kåvepenin.
 
Redan efter 2 dagar med kåvepenin så såg det ut så här. Äntligen lite piggare :)
Inte klokt vad det tar på en att ta hand om en liten sjukis, ja ni ser ju hur köket ser ut.. Förstår inte hur de som har 10 barn någonsin hinner plocka undan!
 
 
 
Vi avslutar med en suddig ego-bild på mig (inte ofta det händer) för att visa den fina tröjan som jag fyndade för 27kr på LaRedoutes rea. Är sjukt nöjd med den! Absolut prisvärd :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du glömde surströmmingen :D
Den tyckte ju Jesper så mycket om haha.

2013-09-02 @ 11:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0