Dopet

Här kommer äntligen lite bilder ifrån dopet. Tog lite tid att hitta kamerasladden bland alla flyttlådor.
 
Tårtorna tog lite längre tid än planerat, vi höll på till klockan halv tre på natten, sen vaknade Jesper klockan fyra och höll mig vaken en timme. Väckarklockan ringde sedan kl sju och då va det bara att stiga upp och förbereda det sista. Behöver jag säga att jag la mig tidigt den kvällen?! Somnade nog i soffan vid åtta.
Förberedelser inför dopet. Som dekoration på borden hade vi klippt ut små fötter i blått papper. Sara fick hålla Jesper och jag ritade av foten, det va inte det lättaste...
Mattias hällde upp dopvattnet
 
Vi hade med en flaska ersättning i kyrkan ifall Jesper skulle bli hungrig, och det blev han så klart.
Och är man ett kräkbarn så är man... Jespers farbror lyckades fånga det på bild haha
 
Prästen, föräldrarna och faddrarna skulle lägga en hand på Jespers huvud medan prästen bad en bön.
Det är min syster  Sara (i blått) och Mattias syster Jenny som är faddrar.
 
Lilla familjen, första bilden på oss fyra tillsammans.
 
Smörgåstårta i församlingshemmet efter dopet.
Här ser man lite av bordsdekorationen; Jespers små fotsteg och lite bilder på Jesper från de 3.5 månader han levt.
 
Jättegoda smörgåstårtor
 
Den ena tårtan.
Hade jag vetat att de skulle ta så lång tid att göra dem så hade jag köpt färdiga haha
 
Den andra tårtan.
Det blev en rätt så rolig bit kvar av denna tårtan, ingen ville ju äta av Jesper så alla tog runt om honom.
 
Avslutar med tre charmiga bilder på Jesper. Det va inte lätt att få några roliga bilder på honom, efter ersättningen i kyrkan så somna han och sov sig igenom hela kalaset efter.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0