BabyBjörn Miracle vs Ergo baby sport

För några veckor sedan så köpte vi en Ergobaby sport och jag är så himla nöjd med den! Jag bar Jesper i den i två timmar när jag va och shoppade med mamma och syrran, och jag kände absolut ingenting i min (väldigt dåliga) rygg.
 
Idag fick jag chansen att testa en Babybjörn Miracle. Jag, Jesper och Jesper faster/gudmor Jenny va hembjudna på våffelfika hemma hos Jespers nästkusin och mamma kl tio idag. Det är väldigt kul för det skiljer bara två dagar på de små nästkusinerna, och vi bor inte så långt ifrån varandra. De två killarna kommer nog ha mycket kul tillsammans.
 
Iallafall; jag och Jesper åkte med Jenny dit, alltså hade vi ingen vagn med oss. Tyvärr så var Jenny tvungen att köra hem kl ett, men det löste vi smart genom att jag fick låna deras Babybjörn bärsele så kunde jag gå hem. Men gud vilken skillnad det är på de två selarna. Jag får vara glad om jag kan ta mig ur sängen imorgon... Jesper verkade dock trivas helt ok i Babybjörnen. I Ergobaby selen så somnar han direkt, men i Babybjörn selen så var han vaken nästan hela tiden. Ingen aning vad det kan bero på, men eftersom han inte skrek så antar jag att den var godkänd :)
 
Inte för den med dålig rygg.
Det enda plusset med denna var att den va himla lätt att ta på själv. Jag har hittills inte lyckats få på mig Ergo baby selen utan hjälp. Väldigt dåligt!
Svår att ta på, men jättebekväm att använda!
 

Dåliga bilder från mobilen, men här är iallafall bilder på när jag använder Ergo babys sele.
 
Ergo baby sele med spädbarnsinsats
Tycker att Babybjörns sele är snyggare, men det är inte så viktigt för mig..
 
Fick en regnjacka av lillebror (inte så liten) när jag var gravid och växte ur min egna jacka. Perfekt när det regnar och jag bara ska ut med Yoshi en runda, Jesper får plats i regnjackan han med :D
 
Och ja jag vet att vi behöver putsa spegeln, har inte varit prio ett nu i flytten. Håller fortfarande på att packa upp lådor..

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Vi har en babybjörn, men kasnke använt den max tre gånger! Den var perfekt när Hugo var typ 1-2 månader och älskade att vara som ett plåster, kommer ihåg att Anders bar honom i den en hel dag på zoo, utan att tycka det var jobbigt!
Men förra veckan när jag skulle prova ha honom i den medan jag städade, shit alltså! Alldeles för tungt för mig, fick ont i ryggen efter två minuter typ!!
Vad kul att Jesper invigt RL <3

2012-10-20 @ 12:40:59
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0