Söndagen

Det blev aldrig att jag fick ihop något inlägg igår. Så jag får göra det idag istället helt enkelt.

Söndagen började lugnt med att vi gick upp vid halv nio och började förbereda maten inför kvällen. Vi skulle nämligen fira Mattias födelsedag, vi valde att bara bjuda in de närmsta, alltså föräldrar, syskon och syskonbarn. Då blev vi bara 19 pers...

Det blev lite stressigare eftersom vi även skulle hinna handla och gå på en lägenhetsvisning innan 18.00. Men helt plötsligt så började jag få ont i magen. Kändes som kraftig mensvärk. Men sen försvann det. Men kom tillbaka, och försvann.. och kom tillbaka. Shit kan detta vara någon typ av värkar?! Blev som så att jag fick ligga på soffan medans Mattias var på visningen och sen handlade. Och sen fick han både fixa maten och städningen själv för jag kunde inte resa mig och göra något för då gjorde det bara mer ont. Så när gästerna kom så var det inte städat och maten var INTE klar. Men då märkte man verkligen vilken underbar familj man har. Mamma ställde sig och tillagade laxröran (vi skulle bjuda på tacos) och de andra hällde upp tillbehören i skålar och sen började langen för att få ut allt där vi skulle sitta. Så mat blev det iallafall. Alla hjälpte även till att bära in allt igen och Mattas syster diskade som om hon aldrig gjort annat. Tack så himla mycket för all hjälp, jag behövde i princip inte göra mer än att peka och det va underbart!

Någon annat som var underbart var att lägga sig på soffan när alla gått hem. Förvärkarna (eller vad det nu va) hade avtagit nästan helt vid tolv på natten så vi kunde gå och lägga oss, och på morgonen när jag vakande så var det helt borta.

Glömde som vanligt att använda kameran under kvällen, så himla tråkigt. Men men, inte mycket att göra åt det nu.


Grattis i efterskott min älskling ♡

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Jaaa nu är det NÄRA för oss båda, vilken dag hade du bf?



2012-06-01 @ 21:40:23
URL: http://ellenojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0