En sån dag...

Ja igår va en väldigt händelserik dag, kan man ju lugnt säga. På jobb va det ganska lugnt, allt flöt på bra, glada och nöjda kunder. Som det ska vara alltså :)

Efter jobb så åkte jag hem och städade medans Mattias åkte med sin bror till Malmö för att hämta ett trumset (till Mattias bror, inte till Mattias som tur är). Fick ganska många ordentliga samandragningar och började få rejält ont i ryggen av städandet. Men jag tänkte inte mer på det, städade lite till och sen började jag fixa middag. Medans vi sen satt och åt så började jag få domningar i bägge armarna. En timme senare så satt jag och bölade i soffan, hade kramp och värk i nacken, ryggen, underkäken och armarna (som även domnade bort i mellan åt). Det gjorde så jäkla ont och jag kunde inte slappna av alls vilket gjorde allt mycket jobbigare. Testade med två panodil men det hjälpte inte. Till slut övertygade Mattias mig att ringa till sjukvårdsupplysningen, de rekomenderade mig att ringa in till förlossningen och det hela slutade med att vi befann oss på prenatalavdelningen i Malmö mellan halv ett och tre inatt. Jag var tillkopplade till några maskiner som mätade en massa olika saker men allt såg bra ut med bebisen, som tur är!

De hittade inget fel på mig, jag tror att det kan ha varit en nerv som kommit i kläm i nacken medans jag städade eller liknande. Har bara lite ont i vänsterarmen idag men jag är ändå hemma från jobb och vilar. Stackars Mattias åkte till jobb som vanligt i morse. Han är verkligen bäst, att åka in med mig och sitta med mig i flera timmar där inne. Du är bäst Mattias och jag älskar dig mest av allt!

För att göra det hela lite jobbigare så slog jag fel pin-kod på mobilen tre gånger på vägen hem i natt så nu är telefonen låst och jag hittar inte min puk-kod. Denna dagen kan ju bara bli bättre! Första gången på föräldrautbildningen idag :D

Kommentarer
Postat av: ellenojag

oj vilken dag/natt.. tur att allt gick bra!!



haha ja den har exploderat de senaste veckonra.. nu behöver den inte bli större! Men har hört att man bli betydlgit större med andra barnet, KUL.. eller inte ;)

2012-03-22 @ 21:00:46
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: evy

Stackare. Det är inte kul när det strular till sig. Hoppas allt blir lugnt i fortsättningen. Var rädd om dig!

2012-03-23 @ 11:13:35
Postat av: Sara

DU tror att det är en nerv som kommit i kläm...

Jo tjena vem var det som trodde det?

Och älskar du inte mig som tog hand om din hund mitt natten?

Nu är jag lite putt syrra faktiskt... :(

2012-03-23 @ 12:26:49
URL: http://februari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0