Skåne runt med shopping

Idag har jag släpat med Mattias i ett flertal affärer för att kolla på trädgårdsmöbler till uterummet och för att kolla på bebisgrejer.


Vi började på Kids & friends i Staffanstorp.
En ganska nyöppnad affärer som, enligt sin beskrivning på internet, säljer kläder till dam, herr och barn + inredning i märken som Gant, Lexington, Odd Molly och liknande. Jag hade verkigen höga förväntningar på denna affären. men jag blev sååå himla besviken. Barnavdelningen var jätteliten och det fanns knappt någon inredning alls. Tummen ner!



Då blev det Hulténs istället för att kolla på trädgårdsmöbler (det ligger ju bredvid).
Men vi tyckte att möblerna där var alldeles för dyra. Vi hittade en soffa vi gillade (såg ut som den jag bloggade för några dagar sedan) och den kostade 9990kr.


Eftersom vi inte hittade något alls som föll oss i smaken så begav vi oss mot Svågertorp för att kolla lite affärer där.
Vi började på Sova...



På sova skulle vi kolla på lite sängkläder ifrån Lexington, men de hade slut på flera färger. T.ex. så hade jag hittat en babyfilt på internet som jag ville kolla på live, men den fanns bara i rosa...



Så vi gick på in på JYSK istället för att kolla på trädgårdsmöbler. Vi hittade några olika som vi gillade, men personalen hade ju noll koll! Vi frågade efter en soffgrupp som jag sett på deras hemsida, men hon som jobbade där var helt säker på att någon sådan grupp hade de aldrig haft. Så då gick vi där ifrån, väl utanför så stod soffgruppen där som utställningsex. Hmm konstigt eftersom de inte sålde några grupper med runt bord...



Lite trötta begav vi oss till Barnens hus för att beställa de två skruvarna som saknas för att kunna skruva ihop vår Stokke Sleepi. 500kr kostade ett skruvpaket, kändes lite overkill med tanke på att vi saknar två skruvar. Så det blev inget, vi skaffar skruvar på nått byggvaruhus istället.

Nu ville Mattias åka hem, men jag ville så gärna äta en korv från Polsemannen (graviditeten är perfekt när man blir sugen på något, bara att säga att det är en craving man har och att man måste ha just det just NU). Men den enda Polsemannen som fanns vid Svågertorp var en sån liten vagn och Mattias ville absolut inte köpa mat i någon vagn för där kunde finnas mycket bakterier eftersom de inte höll rätt temperatur och liknande... Så då begav vi oss till Jägersro center för att köpa korv.

Väl på Jägerso så kollade vi först trädgårdsmöbler på Jula, men där fanns absolut inte några vi gillade. Så vi gick och köpte vår korv och sen tog vi en runda på Kicks för att fylla på badrumsskåpet, Mattias fick en ny ansiktsinsmörjning och jag fick mer havandeskapsolja. Jag vill inte ha några bristningar! Är inne på tredje flaskan nu ;)

Nu ville Mattias verkligen åka hem. Men jag ville så gärna kolla i någon mer barnaffär eftersom jag blev så besviken på utbudet hos Barnens hus. "Hmm okej då" blev Mattias svar, så vi fick googla barnaffärer i Malmö. Babyproffsen på Toftanäs fick det bli.

De hade massor av fint så jag blev till slut nöjd och till Mattias glädje så kunde vi äntligen åka hem.

Detta måste vara den sämsta shoppingrundan jag någonsin varit med om. Dagens inköp: ansiktsinsmörjning, havandeskapsolja, korv hos Polsemannnen och bensin. Inte så himla roliga saker; bättre lycka nästa gång...

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Hahaha ja det var lite dålig utdelning på alla de affärerna ;)

Sjalen är en gammal goding från HM (säkert 6-7 år sedan, men det får fortfarande hänga med )



ha en bra början på veckan!! kram på dig

2012-04-16 @ 09:30:17
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: i min lilla lilla värld

hahaha Jäklar vilken shoppingrunda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0