Syverkstan är igång..

Sydde ett babynest för några veckor sedan, som blev GIGANTISKT! Men det gör inte så mycket då kan de dela på det i början och sen får de vars ett som Madelaine har sytt, så fina!


Här är det jag sytt


Jesper gillar att chilla och kolla på tv i det haha. Så ja ni förstår hur stort det är, jag har gjort babynest i storlek 2 år..


De här två (i normal storlek) har Madelaine sytt och de fick jag på babyshowern :)


Även de har Jesper testat såklart, och ja ni ser ju skillnaden ;)



Idag sydde jag ett blöjfodral till Jespers blöjor, ska sy ett till småttisblöjorna också. Blir smidigast så den när allt ligger i en skötväska.

Så på sylistan nu står ett blöjfodral till, tygkorgar till skötbordet, tyg till insidan på de andra korgarna på skötbordet, sänghimmel, prylficka till spjälsängarna.. Ja jag kommer på mer och mer saker jag vill göra hela tiden, får väl se hur mycket som blir av..

Förresten så va jag på kontroll av tappen igår på kk, tappen va 17,3mm så det va ungefär samma som tidigare och alltså ingen panik, men läkaren tyckte ändå att jag skulle få en spruta betapred för att skynda på mognaden av småttisarnas lungor. Så jag fick en spruta i ena kärlekshandtaget igår och idag va jag inne på kk igen och fick i andra sidan. Känns skönt att veta att man förbereder bebisarna så mycket det går även om jag verkligen hoppas att de stannar iallafall en fem veckor till. Men just nu så verkar inte läkarna och min barnmorska tro det iallafall.. Vi får väl se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0