För det är jag värd!

Varning för dystert klagoinlägg.. 

Fy fan alltså! Jag vet att jag ska vila och inte anstränga sig, men det är jättejobbigt när huvudet vill så mycket mer än vad kroppen får/tål att göra. Satt och sydde en stund igår och en stund idag plus att jag äntligen börjat plocka fram kläder som ska ner i bebisväskan. Men det straffar sig.. Halva eftermiddagen och kvällen hittills har jag spenderat i sängen eller i soffan uppbullad med kuddar omkring mig. Det gör seriöst ont att bara ligga still. Ja det är alltså ryggen som gör så galet ont. Jag kan sitta och sy och sortera lite kläder utan att få sammandragningar så det är ju lugnt för småttisarna, men ryggen klarar det tydligen inte.

Det jobbigaste just nu är att behöva säga nej till Jesper hela tiden. Jag kan inte lyfta honom, inte sitta på golvet och leka med honom, inte gå till en lekplats och gunga lite.. Jag kan sitta med honom och läsa en stund innan jag måste lägga mig och vila ryggen igen. Jag känner mig som en fånge i min egen kropp just nu. Det är även jobbigt att behöva säga nej till kompisar som frågar om man vill följa med på saker, men jag orkar verkligen inte. Visst att magen är stor och jag är otymplig, det kan jag leva med, men denna smärta i ryggen är hemsk. 

Och för att fortsätta på det negativa spåret.. När jag gick igenom kläder till bb så upptäckte jag att vi nästan inte har något gulligt i riktigt babyblått som jag älskar och vi har nästan ingenting i strl 44, vilket de mest troligt kommer behöva. De bodys jag köpt på kappahl i strl 44 är större än många av bodysarna i 50. Såg på nameits hemsida att de hade gulligt babyblått i strl 44 men tänk om det inte är fint i verkligheten?! Trodde aldrig jag skulle säga eller skriva något sådant här, men.. Jag är trött på internetshopping haha. Samma gäller med skötväska, vi har inte skaffat en skötväska än för jag vill inte bara klicka hem någon väska för över 1000kr utan att ha kollat på den ordentligt. Så skötväska får nog vänta tills de är födda. Tror vi klarar oss utan den i början ändå.

Ska avsluta med något positivt iallafall..


Internetshopping är ju såklart inte bara fel, denna underbara kofta klickade jag hem i present till mig själv. Har inte köpt mycket till mig själv de senaste månaderna och med tanke på hur jag mår och hur rent ut sagt jäkla jobbigt det är att va gravid just nu så tycker jag att jag är värd lite lyx till mig själv. Egentligen borde jag köpa en för varje bebis haha!

Kommentarer
Postat av: Jennifer på fashioncut

Lindex har mycket bra i storlek 44, min lilla kille som inte väger mer än 1900 är lite för liten för dom men inte långt ifrån!

Svar: Tack för tipset! Kollade på deras hemsida men hittade bara en body och ett par byxor i strl 44, men jag får skicka någon till en lindexaffär och kolla :)
Annie

2014-08-24 @ 11:25:46
URL: http://www.fashioncut.blogg.se
Postat av: Mamma

En liten tröst i det hela är att du inte har så långt kvar, vi vet ju att det INTE är tio veckor kvar. Vi får väl låna farmors rullstol en dag :) så att du kommer ut.

2014-08-24 @ 13:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0