Jesper önskelista

Har ni börjat planera och köpa julklappar än? Jag är på planeringsstadiet, vi har bestämt att Jesper ska få ett leksakskök i julklapp eftersom han alltid ska stå och hålla på med kök när vi är hemma hos andra. Sen så får han lite kastruller, tallrikar och mat till köket också. Jag vill bara ha kökssaker i trä eller metall, just när de leker med mat så ska allting in i munnen hela tiden, och det känns onödigt att de ska stå och tugga på en plastbit. Hur gör ni med leksaker? Tänker ni mycket på gifterna i plastleksaker?
 
Tanken är också att Jesper ska få en paketkalender, alltså att han får ett litet paket varje dag fram till jul. Funderar på att köpa en Brio tågbana och dela upp den i flera paket. Tågbanan är från 3 år, men jag tycker det är så svårt att hitta leksaker som passar i ålder. Känns som att det antingen är bebisleksaker eller leksaker för stora barn. Så egentligen är han nog förliten för en tågbana, men han tyckte det va väldigt kul när vi va på Polarn och Pyret..
 
 
Roar sig medan mamma shoppar ♡
 
Ett sånt här kök hade ju inte varit fel..
 
 

Kommentarer
Postat av: ellenojag

De där köket är ju att döö för!!
Jaså Jesper är en sån där duktig en ;) Ellen var/är likadan, kan sitta och pilla hur länge som helst, Hugo.. ja han är ju allt annat än just det ;)

Svar: Ja synd bara att priset får en att dö lite också ;)

Kul med en lugn och en vild :)
Fantastiskt hur barn (som är syskon) kan vara så olika! Jag och mina tre syskon, vi är inte lika varandra nån av oss..
Annie

2013-11-11 @ 22:56:09
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Faster

Han är inte ett dugg för liten för järnväg tycker jag. Dessutom är det en bra sak att växa i och önska sig mer av :-)
Vad tror du om bilgarage och duplo??

Svar: Bilgarage har mina föräldrar köpt till honom. Men duplo är bra för det har han precis börjat intressera sig för och han har bara typ 10 bitar.
Annie

2013-11-12 @ 00:36:54
Postat av: Pernilla

Det där köket önskar Astrid sig också. Men det blir inte i julklapp.
Blir nog bara lite små julklappar eftersom vi inte är hemma. Men annars håller jag med dig. Så svårt att hitta leksaker som passar bra i ålder...

Svar: Ja det är så himla fint!

När åker ni? Härligt att åka iväg, men jag hade inte velat missa julen. Älskar julen!
Annie

2013-11-12 @ 09:02:58
URL: http://www.storiesbyp.blogspot.com
Postat av: Amanda

Åh det köket är ju för läckert! Tyvärr har vi verkligen ingen plats att ha det på, men snyggt är det!

Svar: Ja så fint! Vi har nog inte heller plats, men vi får göra plats haha
Annie

2013-11-12 @ 09:55:34
URL: http://aochmflyttarin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0