Söndag

Snart dags att gå och lägga sig efter en händelserik helg! Fattar inte riktigt att jag fortfarande kan hålla mig vaken.. I fredags körde vi fredagsmys för hela slanten och Jesper somnade snällt redan kl 20! Men så plötsligt blev det klydd i serverhallen (som jag nämnde i tidigare inlägg), jag fastnade i webshoparna och gick inte och la mig förrän halv två. Klockan tre vaknade Jesper och va pigg som om det vore morgon, halv sju somnade han och klockan åtta ringde väckarklockan..
 
Så då steg vi upp och fixade till oss snabbt och sen körde vi till fotografen och Jesper blev fotad. Väl hemma igen så packade vi ihop en liten resväska till Jesper och sen bar det av till mina föräldrar. Jesper skulle nämligen sova borta för första gången eftersom vi va bjudna på fest. Så när han va lämnad så körde vi hem och gjorde oss i ordningen och sen körde vi till Lund. Vi va bjudna på fest hos en gammal kompis till Mattias, de växte upp på samma gata så de har känt varande nästan hela livet :) Jättetrevligt var det och vi va hemma och la oss vid fyra. Så himla skönt att sova en hel natt och få en lång sovmorgon!
 
Sov enda till halv elva idag, så när vi väl vaknade så låg jag kvar i sängen ett tag och kollade bloggar och facebook på mobilen. När jag gick in på facebook så stod det att jag hade ett nytt meddelande, klickade på det och det stod så här: "Ifall ni mot förmodan skulle ha glömt det: Idag ses vi!" Fan fan fan! Just det jag skulle ju va i Malmö klockan 11.30 och äta brunch med några tjejer från min gymnasieklass. Så det va bara att hoppa upp och göra sig i ordningen och sticka in till Malmö. Sen efter en trevlig brunch så körde jag och hämtade Jesper, va kvar en stund där så att Mattias kunde få måla hemma i lugn och ro. Så nu är fondväggen i småkillarnas rum målad :D En bit på vägen iallafall.
 
Så nu är jag iallafall väldigt trött och det ska bli ganska skönt med måndag faktiskt, trodde man väl aldrig att man skulle säga ;) Planerna för imorgon är att vi ska gå en låååång runda tillsammans med Jespers moster/gudmor och sen blir det ett besök på BVC för 8-månaderskontroll. Lugn dag alltså, skönt!
 
Jesper har börjat med 8-månaders barnmatsburkarna nu.
Spännande tycker han! Men lite jobbigt när han tvunget ska sortera ut varje riskorn ;)
 
I fredags va vi på Ikea och då testade vi att köra Donkeyn i duo-läge.
Mycket förvaringsplats blev det!
 
Om ni motförmodan skulle orka läsa enda hit så önskar jag er en god natts sömn och en trevlig vecka :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0