Dagisstart

Vi har precis varit på informationsmöte på förskolan där Jesper ska börja. När vi står där och pratar så säger pedagogen "ja då ses vi imorgon då", jag bara "eeh va?". Ja ni sa ju att ni ville börja efter informationsmötet. Ja någon gång efter mötet ja, vi menade inte dagen efter haha. Men jag ska till en sjukgymnast imorgon så vi kan inte börja imorgon men det blir förskolestart på onsdag. Va inte alls beredd på det här, jag har ju inte namnat kläder och annat. Vad man nu behöver?! Kom gärna med tips! Har iallafall precis klickat hem namnnappar och namnlappar, båda hade 1-3 dagars leverans. Så jag hoppas vi får dem snabbt. 

Förskolestart, hjälp när blev han så stor. Men det känns inte nervöst alls, han känns redo och jag känner mig redo att lämna iväg honom. Tanken är att han ska gå tis-tors nu när jag är sjukskriven ( är sjukskriven pga många onda sammandragningar), och sen ska han fortsätta gå tis-tors när småttisarna är födda. Tror han får det mycket roligare där än hemma med mig och två skrikiga små bebisar ;)


Idag började vi dagen med frukost i solen, hoppas vi kan starta många fler dagar så.


Jesper simmar i sandlådan iklädd pyjamas, så himla skönt att ha en liten trädgård!


När Jesper sov middag så njöt jag och Mattias av resterna efter gårdagens kalas.


Och när Jesper vaknade så blev det fruktstund :)

Nu har Mattias begett sig till flygplatsen, han jobbar i Oslo tills på torsdag, förhoppningsvis är detta sista jobbresan innan småttisarna ska komma. Så nu blir det Jesper och mamma mys i några dagar och vi hoppas på sol alla dagar :)


 

Kommentarer
Postat av: Faster

Båda namnlappar och namnnappar är överskattade! Köp en bra märkpenna det räcker... Napparna har vi koll på ;-)
Han kommer att älska förskolans värld, han är ju en riktig lekkille :-)

Svar: Fast namnlappar verkar bättre om man ska köpa begagnat eller sälja vidare sen. Vi har en windstopper från polarn och pyret som det är överstruket ett namn i redan. Ser tradigt ut.. Och napparna med namn på var det förskolan som tipsade om ;)

Ja jag tror också han kommer trivas bra, när vi va där på besök så bara sprang han in, typ "hej då mamma och pappa, jag skiter väl i er" haha :D
Annie

2014-06-09 @ 22:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0