Nytt här hemma

Jag och Mattias har i veckan varit sjuka med magsjuka och feber. Det började tisdag kväll efter att vi ätit fisk från Linas matkasse (fisken va halvtinad när vi fick den, men vi tänkte inte mer på det), på kvällen hade vi båda ont i magen och mådde illa, onsdag morgon va magen kass och febern kom krypandes. Himla typiskt och jättetråkigt att vara sjuka. eftersom Jesper inte ätit fisken så har han så klart klarat sig utan problem. Lika pigg och glad som vanligt. Trots att det ploppat upp två små tänder denna veckan, först en i tisdags och sen en igår. Skönt att vi klarat oss från både gnäll, feber och vad mer de nu kan få för problem när tänderna kommer.
 
Iallafall! Idag har jag mått ganska bra, vaknade feberfri men med megahuvudvärk. Efter en ipren blev jag ganska pigg och då även uttråkad. Så tråkigt att bara va hemma, men det är ju ingen som vill umgås när man varit magsjuk ifall det nu skulle vara vanlig magsjuka och inte fisken..
 
Så jag tog ett ryck och möblerade om sovrummet lite
.
 
Ny sängkappa, nytt sängöverkast och nya gardiner. Blev väldigt ljust och luftigt i rummet.
MEN! Riktigt bra kan det ju inte bli med den hemska hemska tapeten, vill så gärna få det ommålat men hyresvärden går inte riktigt med på det. Så det slutar väl med att vi får göra det själv precis som med Jesper och Teos rum och arbetsrummet.
 
Jespers sovhörna ♡

Kommentarer
Postat av: Jennica - mamma till Melwin

vad fint! :)

2013-04-08 @ 21:11:58
URL: http://mammajennica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0