Senaste veckan..

Tänkte köra en liten uppdateringen om vad vi hittat på de senaste dagarna.
 
Annandagen spenderade vi hemma och vi bara slöade.
Jespers förkylning blev värre och han sov knappt på natten, alltså gjorde inte jag och Mattias det heller.
 
Den 28:e så kände vi inte igen vår lilla plutt längre. Han va trött och hängig, hostade mycket och hade det jobbigt att andas. Så vi bestämde oss för att åka in till barnakuten.
 
Efter nästan åtta timmar på akuten där Jesper fick inhalera adrenalin en gång i timmen, så fick vi veta att det va RS-viruset och då blev vi inlagda.
Jesper var uppkopplad till en maskin som mätte pulsen och syressättningen och han fick inhalera adrenalin och NaCl varannan timme. Vid fyra på natten så blev andningen så dålig så han fick sova med syrgasmasken. Detta va den jobbigaste natten jag någonsin varit med om. Inte många timmars sömn p.g.a. oron och att ligga där ensam mitt i natten och höra hur jobbigt Jesper hade det att andas, usch det va hemskt.
 
Efter ett dygn av inhalationer så va andningen bättre och eftersom Jesper åt bra så fick vi åka hem.
Skönt!
 
 
Till nyårsafton va Jesper mycket bättre och tanken var att vi skulle fira in det nya året med mina föräldrar, men då blev istället Mattias dålig. Feber och allergiutslag över hela kroppen, så vi bestämde oss för att fira hemma istället. Men trerätters middag blev det ändå och Jesper va fin i kostymbyxor, skjorta och väst.
Slipsen vägrade han ;)
 
Jesper sitter hos Mattias och äter majskrokar. Kladdigt blir det men är det fest så är det!
 

Mysig middag för två ♡
 
Till förrätt blev det Gambretti Marinata.
Vinmarinerade räkor som sen tillagades i ugnen. Jag vet man ska inte skryta, men det va nog de godaste räkorna jag någonsin ätit.
 
Till varmrätt, pepparbiff, hasselbackspotatis, champinjonsås, stekta champinjoner och en sallad.
Mums!
 
Efterrätten bestod av marängsviss som åts sittandes i soffan i one piece samtidigt som vi kollade på filmen New years eve. Fem minuter i tolv vaknade Jesper och då tog vi upp honom istället för att natta om honom direkt, tänkte att han också skulle få se lite raketer. Och det gillade han, han varvade skratt och viftande med att se helt förvånad ut. Så på tolvslaget stod jag i vårt sovrum och tittade på raketerna med Jesper i famnen, Mattias med sin arm runt mig och Yoshi liggandes på mina fötter. Även om det inte blev som vi tänkt så blev det ändå den bästa nyårsaftonen någonsin. Känner mig väldigt lyckligt lottad som har min lilla familj ♡
 
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie Petersson

Det är så skrämmande när de små blir sjuka.
Hoppas han får hålla sig kry länge nu :-)

2013-01-10 @ 11:14:25
URL: http://syrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0