Fanny och Patriks bröllop

Jag har lovat mamma att jag skulle blogga lite bilder från Fanny och Patriks bröllop. De gifte sig i september 2011, så ja jag vet att det är väldigt sent men bättre sent än aldrig!

Det va ett ganska speciellt bröllop, det va nämligen bara jag och Mattias och tre andra par som visste om att det, ja också Fanny och Patrik så klart. Alla gästerna var inbjudna på barndop för deras lilla dotter, ingen visste att det även skulle bli bröllop. Inte ens hon som skulle vara gudmor.

Det hela började med att jag och Fanny satt och fikade hemma hos mig en solig sommardag i juli. Fanny berättade att hon hade föreslagit för Patrik att de skulle gifta sig samtidigt som de ändå skulle ha dop för Olivia. Men hon ångrade lite att hon inte hade frågat honom på något romantiskt sätt, hon la liksom bara fram det som ett slag sådär över middagsbordet. Han sa att han skulle tänka på det. Men Fanny ville ha ett bröllop så hon ville fria på riktigt. Klart att hon skulle får göra det! Så jag och Fanny började planera frieriet...

I augusti åkte jag, Mattias, Fanny och Patrik (och Olivia så klart) upp till Kolmården i tre dagar. Väl tillbaka på campingen efter en trevlig dag på Kolmården så smet jag och Mattias iväg och förberedde för frieriet. Vi gick till en "klippa" med jättefin utsikt och där la vi ut en filt, strödde ut rosenblad och la fram jordgubbar, choklad och champagne. Sen gick vi tillbaka till stugan, vi tog Olivia i vagnen och gick en runda för att Fanny och Patrik skulle få lite ensamtid. Så då tog Fanny med Patrik till frieristället och friade. Han blev jätteöverraskad och svaret blev så klart JA!

Så sen fick vi planera och fixa bröllop på mindre än en månad :) Och Fanny och Patrik ville att bröllopet skulle vara hemligt så det va lite meck med att hålla det hemligt för deras föräldrar och syskon, men det gick.

Själva bröllopsdagen började med att jag och Fanny åkte iväg och blev sminkade och fick håret fixade.

Jag hade ju fått äran att vara brudtärna.

(här är anledningen till att det ena paret visste om att det skulle bli bröllop, Diana som är frisör va jättesnäll och fixade håret på oss)


Självklart blev det champagne och jordgubbar medans vi blev tillfixade

 

Världens finaste och lyckligaste brud

 

Fotografering utanför kyrkan efter själva bröllopet. Tyvärr har jag inga bilder från själva bröllopet eftersom jag stod där framme och Mattias glömde fotografera. Men alla blev jätteförvånade och allt blev jättelyckat.

 

Älsklar denna bilden på mig och Mattias, tagen precis utanför kyrkan efter bröllopet.

 

När fotograferingen var klar så drack vi champagne och sen blev det smörgåstårta, kakbuffé och bröllopstårta. Vi gjorde alla kakor och tårtan själv, det va mycket jobbkan jag ju lugnt säga. Ska fråga Fanny ifall hon har några bilder på kakorna.

Sen var det dags för brudvalsen

 

Som sen gick över i en brudbugg. Såklart! Det va ju trots allt Fanny och Patrik som gifte sig ;)

 

Så nu har jag visat lite hur det var på bröllopet. Det va verkligen jättekul både att planera frieriet och bröllopet och sen att allt blev så lyckat.




Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

vad mysigt med en sommarbebis!

lycka till med graviditeten :)

2012-03-12 @ 09:09:01
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Jaa vi är Noir-frälsta!

Sjukt gott kaffe, perfekt uteservering (jätte litet där inne, inget barnvagnställe där inne) sen känner jag tjejen som jobbar där, hon har jobbat för mig innan, så det är helt perfekt ;)

Ligger "bakom" LIlla Torg vid butiken Olson & Gerthel, det måste ni testa!!

2012-03-12 @ 10:07:01
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Sara

Aaaw jag blir helt glad över bilderna, så fina ni var!

All denna lycka är Patrik och Fanny värda!

Massa kramar till dem!

2012-03-12 @ 11:52:01
URL: http://februari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0