Besök hos barnmorskan

Hejsan svejsan,

Idag har jag varit hos barnmorskan och lyssnat på pluttens hjärta. Jag har haft ont i magen några dagar och jag har inte kännt några sparkar alls så jag kände mig orolig för att något hade hänt. Skönt att man kan ringa till barnmorskan då :) Jag fick komm ditt en halvtimme senare för att kolla så att allt var bra. Så hon kände på magen och vi lyssnade på honom. Hon sa att det kändes bra, det kändes som han växte på bra sa hon. Och hjärtat lät bra, man kunde även höra hur han rörde sig en massa och buffade en hel del. Men tydligen så låg han vänd in mot ryggen och då blir det att han sparkar inåt och det är därför jag inte kan känna det (eftersom han fortfarande är en sån liten plutt).

Ja iallafall, allt verkar vara bra med honom, och nu har jag kännt honom sparka. Det va nog powerwalken från vårdcentralen och hem som gjorde det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0