Nationaldagen

Ja vi har väl inte direkt firat nationaldagen. Mattias har ju varit ledig iallafall så jag har firat att jag slapp vara ensam hemma haha. Dagarna blir väldigt långa när man är hemma på heltid och alla andra jobbar. Men samtidigt är det skönt att inte behöva jobba längre, det va ganska jobbigt på slutet. För er som inte vet, jag har en mild form av skolios och det känns verkligen i ryggen nu när magen blivit så tung samtidigt som jag är så sjukt otränad.

Ja vi började dagen med finbesök av Fanny och Olivia. Även idag slängde vi ihop en rabarberpaj och det blev uppskattat, även om Olivia gillade glassen mest.


Mums!
Och glass ska självklart ätas med fingrarna, det blir godast då ;)



Efter fikan så gick Mattias och Olivia ut för att vattna våra jordgubbar. Det tyckte Olivia va jätteroligt, men ännu roligare var det att dricka upp vattnet eller vattna sig själv...

När jag och Fanny snackat färdigt och det blev dags för Olivia att sova middag så körde Fanny och Olivia hem och jag och Mattias körde och shoppade. Målet var att köpa det sista på vår bebislista (regnskydd till vagnen, termometer, några bodys i strl 50 mm.). Det blev även en ny tröja till Mattias som han ska ha på studenten på fredag och nya skor till mig. Vi var bara och shoppade i två timmar men jag är ändå helt slut nu, min jäkla rygg som pajjar för mig :(


Eftersom det mest är jag som shoppat till bebisen så skulle Mattias välja kläder idag (men han va lite långsam så jag valde ut byxorna medans han valde ut en body)
Byxor och body ifrån Lindex


Detta setet valde Mattias ut på HM


Och sist men inte minst så valde han ut de här två bodysarna, även de på HM.
Mattias har fått dille på piké just nu (tröjan han köpte till sig själv va piké) så självklart måste bebisen också ha piké!


Vi hämtade även ut babyboxen som man får gratis på Barnens hus. Alltid kul med gratisgrejer men jag blev lite fundersam på en sak i boxen. Head & shoulder mjällshampo; vad ska bebisen ha det till?

Kommentarer
Postat av: ellenojag

Älskar bodysarna längst ner, men är ju också alldeles pikétokig, både till Ellen i form av pikéklänningar och till lillebror!

2012-06-07 @ 16:26:44
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Mamma

Grattis hjärtat skönt att det är över :D

2012-06-07 @ 19:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0