Ett nytt år

Vi firade in det nya året tillsammans med Fanny, Patrik, Denice och så klart lilla Olivia. Ja och plus tre hundar, de måste ju också räknas. Dock firade vi utan Yoshi, för han var bjuden till en annan fest. Jo det är sant! Ronja frågade om hon kunde få ha Yoshi på nyårsafton och det fick hon så klart. Tror Yoshi njöt av att få all uppmärksamhet från sex stycken tjejer...

För oss blev det en lugn och nykter kväll, vi avnjöt en trerättersmiddag och sen blev det en massa sällskapsspel. Jättekul!

Kvällens meny såg ut så här:

Förrätt: Västerbottenpaj med räkor, rom, creme fraiche och rödlök (By: Annie och Mattias)
Varmrätt: Baconlindad fläskfile med vitlöksfyllning, ugnsrostade rotfrukter, en jättegod svampsås och självklart en grönsallad (By: Fanny och Patrik)
Efterrätt: Vit chokladmousse med jordgubbar (By: Denise)

Allt var jättegott! Och självklart så glömde vi kameran, ja som vanligt.

Men... Vi körde på festmåltid idag på nyårsdagen också, och idag fotade jag.

Förrätt: Västerbottenpaj med creme fraiche, rom och rödlök (rester från igår)

 

Lite festlig dukning.



Varmrätt: Vildsvinsfile i gräddsås med hasselbackspotatis och en grönsallad.


Även idag var allt jättegott, men idag orkade vi ingen efterrätt. Annars hade det blivit hemmagjord glass till efterrätt. Men vi sparar det till en annan dag :)

Ja detta är min start på det nya året, jag är nöjd! Nu hoppas jag verkligen att det nya året blir ett bra år. 2011 var ett av de jobbigaste åren jag har varit med om; först dog Mattias pappa och tre månader senare dog mormor, jag och Mattias hade en del problem och det var osäkert om vi skulle fortsätta tillsammans. Men vi bestämde oss för att kämpa och hittills har jag inte ångrat det. Jag tror 2012 kommer bli ett spännande, eller ja, jag VET att det kommer bli ett spännande år ;) Mer om det i ett annat inlägg.

Gott nytt år på er!

Kommentarer
Postat av: Novembersara.

Åh, västerbottenpaj är sååå gott!

2012-01-03 @ 18:30:20
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Västerbottenpaj är så gott!

2012-01-16 @ 07:12:34
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0