Nu har 200 dagar gått

Ja enligt min gravidapp i iphonen så har jag nu varit gravid i 200 dagar. Känns som en evighet! Idag har det gått 28 veckor +3 dagar och magen ser ut så här:

Tog en bild med mobilen så det är ju ingen superkvalite på den, men nu får ni se hur stor den är iallafall.


Eller kanske hur liten den är, får ju höra hela tiden hur liten mage jag har. Men den växer nog ikapp, jag kanske får en enorm mage till slut. Jaja, den följer kurvan för sf-måttet iallafall och barnmorskan säger att den är precis lagom stor.

 

Nog pratat om magen... Just nu sitter jag här hemma och väntar på att Mattias ska komma hem, han var tvungen att sticka iväg till serverhallen och starta om en server. Sen så får vi väl se vad dagen bjuder på. Den startade bra iallafall, först lite morgonmys med Yoshi i vår nya stooora säng och sen en mysig frukost bestående av fil med special k och banan, knäckebröd med ost och tomat och lite melon och mango; mums! Ingen dålig frukost alltså.

 

Vi har några idéer för vad vi kan hitta på idag; åka in till Malmö och gå och kolla lite i affärer och fika, IKEA och Barnens hus på Svågertorp (madrassen vi beställt till pluttens säng har äntligen kommit till affären så att vi kan hämta den), annars kan vi fixa lite i trädgården och uterummet. Igår invigde vi uterummet för första gången detta året. Det va mysigt men lite kallt :)

Något sånt här hade jag kunnat tänka mig i uterummet, men vi får väl se för när jag ska möbler i rotting till Mattias så tittade han på mig som om jag var helt dum i huvudet...


Kommentarer
Postat av: ellenojag

Så fin mage <3

2012-04-07 @ 21:18:51
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Mattias

Aha, det var såna rottingmöbler du menade. Men dom kan bli riktigt bra i uterummet! Jag trodde du menade pensionärsmöbler haha!

2012-04-07 @ 23:48:23
URL: http://mattias.bomelin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0