Längtar hem?

Jag sitter och kollar runt lite bland mina gamla bilder, och där finns bilder från de olika lägenheterna vi bott i. Det är ju så att man längtar "hem", för ja alla ställena har ju varit hem för oss. Tänkte visa lite bilder från våra olika lägenheter..

Först bodde vi en kort tid i Skurup. Vi hyrde lägenheten av Mattias syster, tyvärr har jag inte några bra bilder där ifrån. I augusti 2009 flyttade vi upp till Jönköping, då hade vi varit tillsammans nästan ett år.

I början bodde vi i Jönköpings getto, Råslätt. Lägenheten va inte mycket att hurra för, det va fula plastmattor i hela lägenheten och plåttak(!) inne i lägenheten. En del kvällar var det en man som satt utanför grannens dörr och skrek och ropade. Vi bodde på sjunde våningen och vårt hus var rosa. Vissa dagar cyklade vi in till skolan/jobbet, och varannan helg körde vi ner till Skåne. Mycket farande.
I november flyttade vi närmre centrum..


Vi flyttade till Torpa. Jönköpings mysigaste område att bo på (enligt mig). Där trivdes vi jättebra! Lägenheten var stor, 90 kvm, det var högt i tak och den va väldigt ljus. Mataffären låg på andra sidan vägen och en bit längre upp på gatan bodde Linda och Martin. bättre kunde det ju inte bli!
Men när jag slutade plugga så kom Skånelängtan krypandes. Det blev en flytt neråt i mars 2010..


Så här beskriver man bäst vår tid i Skurup: tåg tåg tåg tåg ful lägenhet tåg tåg fult fult!
I denna lägenheten trivdes vi inte alls. Den låg precis bredvid bommarna till tåget, så det va ett evigt plingande hela tiden och alla sa att "du vänjer dig, vänta bara ska du få se". Men nä, jag vänjde mig inte alls!
Det blev iallafall en sommar i lägenheten. Vi hann både grilla på balkongen, fira påsk och fira vår 2årsdag.
Men i oktober blev det flytt igen, denna gången till Svedala.

Nu har vi bott i Svedala i 8 månader, det är rekord för oss. Jag kunde faktiskt inte hitta några bra bilder från vår lägenhet, så jag tänkte att jag ska fota och göra ett eget inlägg om den. Så bra är den! Ja vi trivs faktiskt jättebra, både med lägenheten och området vi bor på. Visst kan man önska att man hade mer, ett till rum och en större trädgård hade väl inte skadat. Men man kan ju inte få allt, så nu stannar vi nog i Svedala ett tag.

Liten tabell över de fem ställen vi hunnit bo på under våra (snart) tre år:

Skurup 1: ca 2 månader (för mig)
Råslätt: 3 månader
Torpa: 4 månader
Skurup 2: 7 månader
Svedala: 8 månader (hittills)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0