GI-fusket

Vi va inte så starka som vi trodde... Vi kom fram till att det är dööötråkigt att äta GI-mat, jag som älskar pasta och ris. Så vi bestämde att på lördag skulle vi få äta vad vi ville, så vi åkte och handlade med det i tanken. Slutade dock inte så bra. Det blev en del syndande igår; sweet chilisås (första ingrediensen är socker), ett glas coca, typ 10 bitar lösgodis och 1/3 Ben & Jerry. Inte bra! Så nu är det bestämt att vi ska äta GI sön-tors och fredag och lördag är fria. Dock gör vi undantag om vi är bortbjudna, det känns ju ganska oartigt att tacka nej till mat som någon stått och ansträngt sig för att laga.

Trots frossandet igår så bestämde jag mig för att väga mig imorse. Jag vägde mig senast i tisdags, dagen efter att vi börjat med GI så jag vet, det va ju inte riktigt dags att väga sig redan eftersom det bara gått 4 dagar. Men till min glädje så hade jag gått ner 0,8 kilo, kunde säkert ha gått upp 0,8 kilo också, men nu när det är neråt så är det positivt.

Nä nu har Yoshi satt något i halsen, måste sticka och hjälpa Mattias fånga in honom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0