Fannys babyshower 21/4

Ja jag vet, det är lite sent nu men jag tänkte ändå visa er bilder på Blöjtårtan och några av kakorna som vi fixade till Fannys babyshower. Hon har fortfarande kvar blöjtårtan, så hon måste ha gillat den. Blev faktiskt väldigt nöjd själv också!


Detta är vad jag använde till tårtan. Blöjor, gummiband, grillspett, sidenband och en nalle och två nappar som dekoration.


Jag började med att rulla ihop blöjorna och sätta ett gummiband runt varje blöja.


Sedan satte jag ihop flera blöjor så att det blev tre våningar till tårtan.


Så! Tre våningar. Jag satte två grillspett igenom tårtan så att den skulle bli mer stabil. Det gäller att vara försiktig bara så att man inte punkterar en blöja, det är ju inte så kul om man får för sig att använda blöjorna sen haha.


Knöt sidenband runt och satte dit nallen och de två napparna. Senare trädde jag även på en liten babymössa på toppen av tårtan. Jag blev supernöjd!


Till fikat blev det rosa Cupcakes och rosa och vita cakepops.


Det blev även min favorit av alla kakor, Ooey Gooey Brownies.
Brownies med marshmallows, kolasås och chokladtryffel ovanpå, Mums!


Sist med absolut inte minst (!!) hade vi en stor chokladtårta med Oreocookie-cream i.
Jag tror inte ni förstår hur stor tårtan är, på bilden ser det ut som det knappt är någon som tagit av tårtan, men det är 8 personer som har tagit vars en bit. Kan ju lugnt säga att vi fick mycket kakor över, men det gör inget för de på jobb blev glada när de fick rosa gulli-gull kakor till eftermiddagsfika.

Vi hade några sorters kakor till med de fick jag inte med på bild, jag tror det blev sex sorters kakor + tårta.
Hoppas iallafall att Fanny blev nöjd med sin Babyshower :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0